maanantai 9. syyskuuta 2013

BURLESQUE-AH IHAN MUN JUTTU!!!!


Kun mulla oli polttarit, tytöt keksivät viedä mut Burleski-tanssitunnille. En ollut aiemmin koskaan käynyt kyseisellä tunnilla. Hassua, koska tajusin siellä ketkutellessani että se on ihan mun juttu! Mä olin NIIN liekeissä :D!!! Lattareita on tultu tanssittua vähän, zumbaa ja salsaa yms. mutta tämä on jotain ihan muuta. Paljon enemmän kuin pelkkä tanssi. Mun rakkaat ystävät tuntevat mut siis niin hyvin, että NE ties mun rakastuvan siihen. Varasin heti paikan burleskitunneille samalle opettajalle, ja ensimmäinen tunti oli viikko sitten. Voi sitä riemua! Heräsin eloon siellä, ihan niinkuin kesäisin! Huomenna pääsen taas rentoutumaan, hassuttelemaan ja nauttimaan. Kuka ties, ehkä musta tulee isona Burleskitaiteilija ;) Suosittelen kaikille!

Burleski (ital. burlescoransk. burlesque 'pilaileva, liioitellun hullunkurinen, irvokas, parodioiva, ilveilevä') tarkoittaa teatterin keinoin esitettyä parodista huumoriviihdettä, johon yleensä kuuluu sketsejä. Sitä pidetään usein commedia dell'arten suoranaisena jatkajana, joskin termi on syntynyt samoihin aikoihin kuin commedia dell'arte. Käsitettä burleski käytetään myös kirjallisuustieteessä, ja se tarkoittaa vakavan osoittamista naurettavaksi sen aiheen ja toisaalta tyylin ristiriidan avulla.



                                                                     Magnifique!!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti