keskiviikko 12. helmikuuta 2014

Rauta nousee ja ruoka maistuu



Hyvää iltaa ystävät!

Lähiaikoina on tuntunut siltä että olen aina töissä tai salilla.

Kuntosali tuli tutuksi mulle jo 15-vuotiaana kun isäni vei mut Esport Centeriin ja näytti miten laitteet toimii. Isän oppien ansiosta en ole ikinä pelännyt kuntosalia ja lihaskuntoni on ollut kohtalaisen hyvä aina. Noin kaksi vuotta sitten olen kuitenkin mielestäni aloittanut vasta oikeasti kuntosaliharjoittelun. Mieheni, joka on liikunta-alalla sai mut innostumaan asiasta.

Olen tosi fiiliksissä saliohjelmastani, joka on jatkunut nyt noin 5 viikkoa.
Mulla on salilla aina treenivihko mukana. Kirjaan sinne joka kerralla paljonko rautaa nousee ja sieltä myös lunttaan mitä pitää tehdä :D

Nyt kun treenaan neljä kertaa viikossa mulle on ollut vähän haasteellista aikatauluttaa ruokailut niin että nälkä ei yllätä vähän väliä. Tänään kuitenkin onnistuin siinä, ei ehtinyt tulla nälkä koko päivänä.
Näin tein sen:
- Aamiainen klo 05.00: mustikka smoothie jonka tein edellisenä iltana, teetä, kaksi ruisleipää kurkulla ja avokadolla.
- Toinen aamiainen klo 8.30: pikapuuro jonka sekaan heitin mustikkarahkan ja sitten söin edelliseltä päivältä noin 100g kasvisrisoton jämiä
- Lounas klo 12.30 kanakastike oliiveilla ja paprikalla höystettynä, riisiä ja kaalisalaattia
- Päivällinen klo 17 Curry-kookoskanaa, riisiä, kurkkua, avokadoa
- Iltapala klo 20.30 Lämpimät voileivät sardiinitäytteellä.

Ja varmaan voisin syödä vielä lisää ja useammin, mutta pikkuhiljaa oppii tuntemaan kehoaan koko ajan paremmin! Pääasia että ruoka maistuu!:)


Olen saanut paljon ruokaideoita hankkimastani keittokirjasta joka on tarkoitettu kuntoilijalle.

Herkullisia reseptejä täältä


 Iltapala, jonka keksin tänään ja joka on helppo tehdä:

Sardiinilämppärit

4 ruis-tai kauraleipää
1 purkki sardiineja oliiviöljyssä
loraus ketsuppia
salviaa
juustoa
lehtisalaattia tai persiljaa

Levitä leivät pellille. Laita uuni kiertoilmalle grillimoodiin n.200 asteeseen. Lorauta ketsuppia leiville. Avaa sardiinipurkki ja jaa kalat leiville tasaisesti. Kaiken voi syödä mutta jos hiuksenhienot ruodot häiritsee voi niitä vähän poistaa. Ripottele salviaa. Laita kaksi juustoviipalettä per leipä ja senkus laitat uuniin :) Mun leivät oli siellä 5min.

Tällaisia niistä tuli!



Sardniinileipäset.

Herkullista ja tehokasta viikkoa kaikille!

xxx 

T: Pikkutreenivaimo




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti